advertise

مهاجرت به نروژ و مقدمه ای بر آن

جمهوری نروژ کشوری در قاره اروپا و اتحادیه شنگن است که عضوی از کشور های حوزه اسکاندیناوی نیز به شمار می آید. نروژ کشوری بسیار ایده آل، ثروت مند و سطح بالای اروپا است که متقاضیان زیادی برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت نروژ اقدام می کنند. نرخ پایین بیکاری، داشتن دانشگاه های سطح بالا، داشتن رفاه و امنیت و … نروژ را مقصدی مناسب برای مهاجرت کرده است. مهاجرت به نروژ روش هایی مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی دارد که در این مقاله به بررسی این روش ها می پردازیم. مهاجرت به نروژ در سال های گذشته در بین ایرانیان زیاد شده است، لذا تصمیم به بررسی روش های مهاجرت به این کشور را گرفتیم. موسسه نصیر مهاجر با داشتن وکلای مجرب اروپایی و داشتن تجربه ای نزدیک به ۲۰ سال در تمامی روش های مهاجرتی، می تواند در این راه در کنار شما عزیزان باشد. شما می توانید از طریق تماس با موسسه، شرایط خود را برای مشاورین مجرب ما بیان کنید تا به صورت رایگان بهترین روش مهاجرتی نسبت به شرایط شما توضیح داده شود.

مهاجرت به نروژ از طریق کار

نروژ جزء کشور هایی است که ویزای جست و جوی کار نروژ را به متقاضیانی که در این کشور سابقه تحصیلی دارند، یا به عنوان یک نیروی محقق یا به صورت آزاد و مستقل و یا برای موسسه علمی و دانشگاه در نروژ حضور دارند، ویزای جست و جوی کار صادر می کند. این افراد پس از اتمام دوران اقامت خود می توانند درخواست تمدید اقامت و جست و جوی کار در نروژ را بدهند. اقامتی که متقاضیان برای جست وجوی کار در نروز دریافت می کنند ۱ ساله است که می توانند در این مدت به کار های نیمه وقت یا تمام وقت مشغول شوند اما برای اینکه اقامت دائم نروز را دریافت کنند باید شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی و دانشگاهی خود پیدا کنند. (این قانون مانند سایر کشور هایی است که ویزای جست و جوی کار را ارائه می دهند). نکته مهم در مورد این اقامت ۱ ساله آن است که این مدت حضور در نروژ جزء سالهای اقامت محسوب نمی گردد.



روش دیگری که کشور نروژ در زمینه ی جذب نیروی کار انجام می دهد، جذب نیروی کار ماهر از طریق سیستم Skilled Workers است. در این روش، کشور نروژ به جذب نیرو های کاری که مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند، و یا کسب و کار خود را داشته باشند اجازه ورود می دهد. سایر شرایطی که افراد برای ورود از طریق Skilled Workers نیاز دارند عبارت است از:
داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر از سوی کارفرما، موسسه و یا شرکتی معتبر در نروژ
پیشنهاد شغلی که به متقاضی ارائه می شود باید کاری به صورت تمام وقت باشد.
رشته تحصیلی و کاری که متقاضی دارد و به آن وارد می شود باید جز مشاغل مورد نیاز کشور نروژ باشد.
داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی الزامی است. درآمد شغل پیشنهادی نیز نباید کمتر از سطح متوسط باشد.
افرادی که از طریق ویزای اسکیلد ورکرز وارد نروژ می شوند، اقامتی ۳ ساله دریافت می کنند که پس از این مدت می توان برای اقامت دائم (PR) کشور نروژ اقدام کنند. در هر دو روش ذکر شده خانواده فرد اجازه همراهی را از همان ابتدا دارند و اقامت را هم دریافت می کنند.
افرادی که در طی این مدت بنا به هر دلیلی کار فرمای آنها تغییر کند، ۶ ماه فرصت دارند تا کار جدیدی را پیدا کنند.

مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری

با توجه به اینکه نروژ در بین کشور های بسیار گران در دنیا است اما برای سرمایه گذاری در این کشور نگرانی وجود ندارد. این کشور از نظر ثبات اقتصادی و سیاسی، بسیار قدرتمند است و برای سرمایه گذاری در این کشور هیچ نگرانی وجود ندارد و لطمه ای از این بابت نمی بینید. نروژ به دلیل حضور در اتحادیه شنگن و اروپا امکانات بسیاری به سرمایه گذاران می دهد و افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند با خیالی آسوده می توانند شاهد افزایش سرمایه خود باشند. برای سرمایه گذاری در نروژ باید با وکیلی که آشنا به امور سرمایه گذاری در این کشور است مشورت کرد تا بتوان سرمایه گذاری ایمنی داشت.

برای ارسال اطلاعات خود فرم ارزیابی را تکمیل نمائید.

برای ارسال اطلاعات خود فرم ارزیابی را تکمیل نمائید.