advertise

مهاجرت به آلمان و بررسی انواع راه های آن

مهاجرت به آلمان، انواع روش های اخذ اقامت و تابعیت آلمان و قوانین مربوط به اخذ انواع ویزای آلمان در این نوشتار مورد بررسی تخصصی قرار می گیرد. آلمان از جمله کشورهای مهاجر پذیری است که هر ساله مقصد مهاجرت بسیاری از ایرانیان نیز می باشد. متقاضیان مهاجرت به آلمان با سوالات زیادی از این قبیل مواجه می شوند که روش های قانونی برای اخذ اقامت آلمان کدامند؟ و آیا می توان تابعیت آلمان را به دست آورد؟ هزینه مهاجرت به آلمان چه میزان است؟ در این نوشتار که به همت کارشناسان مؤسسه نصیرمهاجر تهیه شده است، سوالات پیرامون مهاجرت به آلمان پاسخ داده شده است و تمامی روش های مهاجرت به آلمان و شرایط آن ها به صورت کامل توضیح داده شده است. امکان پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان از طریق تماس تلفنی و اخذ مشاوره رایگان نیز امکان پذیر می باشد.

مهاجرت به آلمان و شرایط عمومی آن

کشور آلمان که با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان معرفی می شود، در قاره اروپا واقع شده است و از صنعتی ترین کشورهای جهان می باشد. آلمان همچنین ثروتمندترین کشور اروپایی می باشد. این کشور از ۱۶ ایالت تشکیل شده است که در برخی از مسائل می توانند به صورت مستقل عمل کنند. آلمان عضو سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بوده و از بیان گذاران اتحادیه اروپا نیز می باشد. با توجه به اینکه این کشور چهارمین کشور قدرتمند صنعتی است، کارخانه جات و کمپانی های بزرگی در آلمان مستقر هستند و باعث به وجود آمدن فرصت شغلی فراوان در این کشور شده اند. کشور آلمان در سال های اخیر با کمبود نیروی کار مواجه بوده است و برای تامین نیروی مورد نیاز خود اقدام به جذب مهاجرین از سراسر جهان نموده است. بنابراین برنامه های مهاجرتی و شرایط ویژه برای جذب مهاجرین در نظر گرفته شده است. سیستم آموزشی شناخته شده در سطح دنیا و دانشگاه های رایگان نیز دلیل دیگری برای مهاجرین است که این کشور صنعتی را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب نمایند. از این رو هر ساله مهاجرین زیادی اقدام به اخذ اقامت آلمان می نمایند که در این بین ایرانیان زیادی نیز کشور آلمان را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب می کنند. در تصویر زیر اطلاعات عمومی از کشور آلمان نمایش داده شده است.



مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

تحصیل در آلمان از گذشته به خصوص در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از دانشجویان بوده است. دلایل زیادی من جمله سطح عملی بالا در دانشگاه های آلمان، نظام تحصیلی رایگان، ارائه خدمات علمی و آموزشی بسیار عالی، امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی، شرایط بسیار خوب کار پس از پایان تحصیل و دلایل دیگری باعث شده است آلمان یکی از اولین انتخاب های مهاجرت و تحصیل باشد. البته توجه داشته باشید که تحصیل به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم آلمان شود و افراد برای تحقق این امر باید پس از پایان تحصیل خود در آلمان استخدام شوند و ویزای خود را به نوع کاری تغییر دهند. فارغ التحصیلان به مدت ۱۸ ماه فرصت دارند که در آلمان بمانند و به جستجوی کار بپردازند در صورتی که نتوانند در این زمان در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند باید کشور آلمان را ترک کنند.
تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی
فرصت خوبی که در حال حاضر در آلمان وجود دارد تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی و لیسانس بدون قبولی در دانشگاه سراسری ایران است. در واقع دانش آموزانی که دیپلم ۱۲ ساله را در ایران اخذ نموده اند با دارا بودن مهارت زبان آلمانی در سطح B۱ یا B۲ می توانند دوره ۹ ماهه کالج را در آلمان پشت سر بگذارند و وارد مقطع کارشناسی شوند. دانش آموزانی که مدرک خود را با معدل بالا اخذ نمایند می توانند بدون گذراندن دوره کالج وارد بهترین دانشگاه های آلمان شوند.
تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد در آلمان در بیشتر رشته ها به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شود و دانشجویان می توانند با داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ به بالا و یا مدرک زبان آلمانی B۲ در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نماید. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز همانند مقطع کارشناسی تقریباً رایگان می باشد و دانشجویان هزینه ای در حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو در هر ترم به عنوان شهریه پرداخت می نمایند.
تحصیل در آلمان در مقطع دکترا

در مقطع دکترا پذیرش با تأیید استاد راهنما انجام می پذیرد و در واقع کسانی می توانند در مقطع دکترا تحصیل نمایند که رزومه تحصیلی خوبی داشته باشند و از نظر استاد راهنما قابل تأیید باشند. همانطور که می دانید تحصیل در مقطع دکترا در آلمان به عنوان شغل پذیرفته شده است و دانشجویان با عملکرد مناسب خود در دانشگاه می توانند حقوق دریافت کنند و هزینه زندگی خود را تأمین نمایند. البته میزان این دستمزد به عملکرد دانشجو بستگی دارد و دستمزد همه دانشجویان به یک میزان نخواهد بود.

مهاجرت به آلمان از طریق کار

مهاجرت کاری به آلمان یکی از بهترین روش های مهاجرتی شناخته شده است و در صورت داشتن شرایط اخذ ویزای کار آلمان معمولاً روش دیگری به شخص متقاضی توصیه نمی شود. جهت اخذ ویزای کار آلمان دو روش وجود دارد.
اخذ ویزای کار آلمان از طریق پیشنهاد کار یا Job Offer

روش اول اقدام جهت اخذ ویزای کار آلمان با داشتن job offer است. متقاضی در صورتی می تواند از این طریق برای مهاجرت به آلمان اقدام نماید که کارفرمایی در کشور آلمان دعوتنامه ای به جهت استخدام متقاضی ارسال نماید. پیش تر کارفرمای آلمانی در صورتی می توانست برای شخص متقاضی دعوتنامه یا job offer ارسال نماید که شخص مناسبی برای استخدام در شغل مورد نظر در کشور آلمان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد. اما در قوانین جدید ویزای کار آلمان در سال ۲۰۲۰، در صورتی که شخصی پیشنهاد کار دریافت کند می تواند این ویزا را دریافت کند و شهروندان آلمان یا اتحادیه اروپا اولویتی ندارند.
ویزای جستجوی کار آلمان
روش دوم جهت اخذ ویزای کار آلمان ویزای جستجوی کار آلمان است. در حال حاضر کشور آلمان نیاز خود را به نیروی متخصص اعلام نموده است و افرادی که مهارت قابل توجهی دارند می توانند برای ویزای جستجوی کار در آلمان اقدام نمایند. این ویزا برای مدت ۶ ماه به شخص خارجی تعلق می گیرد این شخص ۶ ماه فرصت دارد که در کشور آلمان حضور داشته باشد و شغل مورد نظر خود را متناسب با رشته تخصصی خود در آلمان بیابد. افرادی که مدرک تحصیلی حداقل لیسانس دارند و سابقه کار اجرایی در زمینه رشته تحصیلی خود دارند می توانند جهت اخذ این ویزا اقدام نمایند. در سال ۲۰۲۰ شرایط دریافت ویزای جاب سیکر آلمان آسان تر شده است و در صورتی که دو سال تحصیل تخصصی داشته باشید و مدرک شما مورد تایید آلمان قرار گیرد نیز می توانید این ویزا را دریافت کنید. البته مهارت زبان انگلیسی و یا آلمانی نیز برای اخذ این ویزا لازم است.

برای ارسال اطلاعات خود فرم ارزیابی را تکمیل نمائید.

برای ارسال اطلاعات خود فرم ارزیابی را تکمیل نمائید.